Header..

Header..

CLICK ICON DI BAWAH!

LINK KE:


http://faleeqharees.blogspot.com/p/filem-pilihan-curry.htmlhttp://faleeqharees.blogspot.com/p/lagu.html              

http://faleeqharees.blogspot.com/p/tutorial.htmlhttp://faleeqharees.blogspot.com/p/jejak-islam.html             




Saturday, February 25, 2012

Koleksi Kata-kata Mutiara (4)

mutiara kata-kata

kata-kata Mutiara

Tuhan menjawab doa mu dalam 3 cara: "YA" Dia berikan kamu apa yang kamu minta, "TIDAK'' Dia akan beri kamu yang lebih baik, "TUNGGU" Dia akan beri kamu yang terbaik. :)

Jangan sesekali merobohkan pagar tanpa mengetahui mengapa didirikan. Jangan sesekali mengabaikan tuntunan kebajikan tanpa mengetahui keburukan yang kemudian kita dapat. 

There is one thing stronger than all the armies of the world, and that is an idea whose time has come. -VICTOR HUGO 

Experience is the name we give to our Mistakes. 

Menanyakan soalan yang betul merupakan separuh kepada penyelesaian kepada Masalah yang dihadapi.

Do not go where the path lead,go instead where is no path and leave a trail. -RALPH WALDO EMERSON

mutiara kata

mutiara kata-kata
  
" Membalas kebaikan dengan kejahatan adalah perangai yg serendah-rendahnya. Membalas kejahatan dengan kejahatan, bukanlah perikemanusiaan. Membalas kebaikan dengan kebaikan adalah hal biasa. Membalas kejahatan dengan kebaikan adalah cita-cita kemanusiaan yg setingginya. Kita harus sanggup hidup untuk memberi cita-cita itu bertumbuh. Selalu bayangkan diri anda di dalam kasut seseorang. Jika anda rasa ianya menyakitkan, fikirlah ia mungkin menyakitkan orang lain juga. "

  Saya percaya, esok sudah tidak boleh mengubah apa berlaku hari ini, tetapi hari ini masih boleh mengubah apa akan terjadi pada hari esok.

            Memaafkan mungkin amat berat untuk diberikan kepada orang yang pernah melukai hati kita. Tetapi hanya dengan memaafkan kita akan dapat mengubati hati yang telah terluka. maaf diberi secara ikhlas umpama pisau bedah yang boleh membuang segala parut luka emosi.

 Agama menjadi sendi hidup, pengaruh menjadi penjaganya. Kalau tidak bersendi, runtuhlah hidup dan kalau tidak berpenjaga, binasalah hayat.

 Sesuatu kebaikan, belum tentu benar. Sesuatu yang benar, belum tentu baik. Sesuatu yang bagus, belum tentu berharga. Sesuatu yang berharga/berguna, belum tentu bagus.

Jagalah dirimu baik-baik, usahakanlah kemuliaannya, kerana engkau dipandang manusia bukan kerana rupa tetapi kesempurnaan budi dan adab -Nabi SAW

Kegembiraan ibarat semburan pewangi, pabila kita memakainya semua akan dapat merasa keharumannya. Oleh itu berikanlah walau setitik kegembiraan yang anda miliki itu kepada teman anda.

 Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat – Khalifah Abdul Malik bin Marwan

  Jangan tanya apa yang dibuat oleh negara untukmu, tapi tanyalah apa yang boleh kamu buat untuk negara -Abraham Lincoln

 Ciri orang yang beradab ialah dia sangat rajin dan suka belajar, dia tidak malu belajar daripada orang yang berkedudukan lebih rendah darinya – Confucius




2 comments:

  1. Yang pasal doa tu sy pernah dengar. nice info bro :)

    ReplyDelete
  2. yea its my fav quote for current moment :)
    hohhho ty btw >< sudi drop comment!

    ReplyDelete